Меню
Кошница

Този сайт използва бисквитки. Виж повече.

Общи условия

ОСНОВНИ ПОНЯТИЯ


При тълкуването и прилагане на настоящите Общи условия, посочените по-долу термини и изрази имат следното значение:


Уебсайт / сайт е обособено място в глобалната Интернет мрежа, достъпно чрез своя унифициран адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг стандартизиран протокол и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображение или други материали и ресурси.


Ематрак ООД е търговското дружество, със седалище и адрес на управление гр. Пловдив, бул.6-ти септември 195, вписано в Търговския регистър към Агенцията по вписванията с ЕИК BG 206282494, e-mail: info@ematrak.bg.


еМатрак (www.ematrak.bg) е уебсайт за електронна търговия, който е съставна и обособена част от Ематрак ООД - виртуален информационен ресурс в интернет за продажба на стоки от разстояние, които се доставят след изричното им заявяване от страна на клиента.


Клиент е всяко физическо лице, навършило 18 години или юридическо лице, които са приели настоящите Общи условия.


Профил е обособена част от www.ematrak.bg, съдържаща информация за клиента, предоставена от него при регистрацията му и съхранявана от еМатрак, като достъпът до клиентския профил се осъществява чрез въвеждане на потребителско име и парола. Профилът дава възможност на клиента да разглежда и редактира своите данни, въведени при регистрацията, адресите за доставка, да прави заявки за закупуване на стоки от интернет-страницата за електронна търговия www.ematrak.bg, да променя паролата си за достъп.


Потребителско име е избран от клиента уникален код от букви и/или цифри, посредством които той се индивидуализира в www.ematrak.bg.


Парола е избран от клиента код от букви и/или цифри, който заедно с потребителското име го индивидуализира и му предоставя възможността да извършва валидни заявки за закупуване на предлаганите в www.ematrak.bg стоки.


Производител е всяко физическо или юридическо лице, което по занятие произвежда стоки в завършен вид като поставя върху стоката, опаковката й или върху техническата или търговската документация за нея своето име или фирма, свой производствен или друг отличителен знак.


Опаковка са всякакви приспособления или материали, които са годни да изпълняват функцията да съдържат и съхраняват различни стоки, предлагани пряко на клиента.


Линк („Електронна препратка”) е връзка, обозначена в определена интернет страница, която позволява автоматизирано препращане към друга интернет страница, информационен ресурс или обект чрез стандартизирани протоколи.


Интернет страница е съставна и обособена част от уебсайт.


Настоящият документ съдържа Общи условия на договора за покупко-продажба от разстояние, които уреждат взаимоотношенията между Ематрак ООД със седалище и адрес на управление гр. Пловдив, бул.6-ти септември 195, вписано в Търговския регистър към Агенцията по вписванията с ЕИК BG 206282494 (наричан по-долу еМатрак) от една страна и клиентът на електронни (интернет) страници и услуги, съгласил се с настоящите Общи условия, наречен клиент, от друга страна, намиращи се на домейн www.ematrak.bg (наричан за краткост уебсайт), във връзка със закупуването на предлагани чрез www.ematrak.bg електронен магазин, стоки.


Тези условия обвързват всички клиенти. Използвайки платформата на еМатрак и с натискането на всеки един обект, линк (електронна препратка) или бутон, разположени на страниците на www.ematrak.bg, клиентът се съгласява, изцяло приема и се задължава да спазва тези Общи условия.


Настоящите Общи условия могат да бъдат променяни едностранно от еМатрак. При извършване на промени в Общите условия, еМатрак се задължава да публикува новите Общи условия в www.ematrak.bg и да напише датата, на която са актуализирани. еМатрак съветва своите клиенти периодично да преглеждат актуалните в момента Общи условия, защото те са обвързващи за тях.


ПОВЕРИТЕЛНОСТ НА ДАННИТЕ


еМатрак има право да събира и използва информация за своите клиенти, след като те се регистрират или направят поръчка. С изразяване на съгласие с настоящите Общи условия, клиентът се съгласява информацията за него да бъде обработвана по предвидения в тях ред. еМатрак се задължава да съхранява и да не разпространява данните, предоставени от клиента при регистрацията и представляващи лични данни по смисъла на ЗЗЛД и да ги използва единствено за обслужването му. Предоставената информация от клиента се използва за приемане и изпълнение на поръчки, услуги и оферти, персонализиране на промоционални оферти и връзка с клиентите за потвърждаване и изпълнение на поръчката. еМатрак гарантира, че данните на клиента няма да бъдат предоставяни под никаква форма на трети лица или използвани за цели, различни от гореописаните, освен в случаите, когато е получил изрично съгласие от клиента при регистрацията или по-късно, информацията е изискана от държавни органи, които са оправомощени за това и в други предвидени от закона случаи. Клиентският акаунт на конкретен клиент и/или информацията за неговите поръчки могат да бъдат изтрити от базата данни на еМатрак, заедно с прилежащите към него данни, по всяко време при желание от страна на клиента, изразено в писмен вид.


ИНФОРМАЦИЯ ЗА СТОКИТЕ


еМатрак публикува описание на основните характеристики и изображение на всяка стока, продажната цена, с включен ДДС, информация за начините за плащане и доставка. При поръчка на продукти с индивидуални подаръци, всички останали подаръци, обявени в сайта отпадат! Поради спецификата на производствения процес, е възможно да има отклонения от 0 до 2 см по дължина, ширина или височина на продукта. Поради същата причина, е възможно разминаване между формите на капитонажа на продуктите за сън и изображенията, изложени в сайта. еМатрак не носи отговорност при невярност на посочената от производителя информация за характеристиките на стоката. Всички снимки на продукти в сайта са с илюстративен характер! Възможна е разлика в цветовете, посочени в сайта и реалните, в зависимост от използваното от клиента устройство, и поради факта, че при снимка, реалният цвят се променя. Производителите си запазват правото на промяна на външния вид на продуктите, за което еМатрак не носи отговорност! Всички горепосочени отклонения не подлежат на връщане и замяна! Ако поради техническа грешка, продукт е обявен за продажба с грешна цена или характеристики, онлайн магазин еМатрак се задължава да уведоми клиента своевременно. Като има предвид правилната информация, клиентът има право да откаже или потвърди поръчката.


ПРОМЯНА НА ЦЕНИ НА СТОКИ


еМатрак има правото да променя цените по свое усмотрение по всяко време, без да дължи предварително уведомяване на клиентите. Клиентът е длъжен да заплати цената, която е била актуална по време на сключване на договора. При допуснати технически грешки в публикуването на сайта, еМатрак има правото да откаже изпълнението на договора и не дължи обезщетение по никакъв начин на клиента, освен да възстанови сумите, платени от клиента, ако има такива. Ако не е посочен срок на намалената цена, тази цена важи до изчерпване на количествата, но не повече от 1 месец или 6 месеца когато е при условия по чл.66 ал.2 от ЗЗП. еМатрак си запазва правото да прави всякакви промоции и отстъпки за своите клиенти.


ПОРЪЧКА / ЗАЯВКА ЗА ПОКУПКА


Поръчките се приемат от уебсайта 24 часа в денонощието, включително в почивните дни и в дните на официалните празници. Клиентът определя вида и количеството на стоките, преглежда избраните стоки и техните цени. Преди финализиране на поръчката, клиентът има възможност, освен да види горепосочените данни, да избере адрес за доставка и начин на плащане, както и да напише пояснителна информация. Клиентът потвърждава заявката и тя се счита за извършена чрез натискане на виртуален бутон „Потвърди”. След финализирането на поръчката, на посочения телефон, клиентът получава потвърждение на заявката със същата информация.


КАК СЕ ПОРЪЧВА?


За да направите поръчка, изберете продукт. От падащото меню изберете подходящия за Вашите нужди размер. Напишете в полето „брой” количеството, което искате да поръчате и натиснете бутона „Купи”. Ако искате да поръчате няколко различни продукта, изборът им става по същия начин. В горната странична лента на страницата ще видите виртуална снимка на количка или пазарска чанта под нея ще видите броя на продуктите, които сте избрали и общата им цена. С натискане на бутона „Плащане” влизате на страницата за финализиране на поръчката, преглеждате избраните продукти, коригирате количеството или вида им. За да махнете продукт от „потребителската кошница”, трябва да натиснете бутон "Премахни". Попълвате адрес за доставка. Избирате начин на плащане. В полето „Добавете коментар към поръчката” можете да напишете всичко, което мислите, че е важно да знаем, за да можем да Ви обслужим по най-добрия начин. След като сте се уверили, че сте избрали продуктите, които желаете да купите, натиснете бутона „Потвърди”.


ДОСТАВКА


Всички продукти и артикули изложени в онлайн магазин еМатрак се доставят напълно безплатно до всички населени места на територията на Република България, до входа на жилищната сграда (за блокове и кооперации) или до входа на дворното място (за къщи).
При поръчки онлайн, клиентът получава обаждане от страна на еМатрак за потвърждаване на поръчката. Информация относно доставката, клиентът може да получи на телефони: 0889 277 007 или на e-mail адрес: info@ematrak.bg.


ПЛАЩАНЕ


Онлайн магазин еМатрак предлага следните методи на плащане: наложен платеж, банков превод, чрез системата на epay.bg или с кредитна/дебитна карта. При заплащане с наложен платеж, куриерът издава разписка за пощенски паричен превод. Чрез този вид наложен платеж, търговецът се освобождава от задължението за издаване на касов бон. Разписката за пощенски паричен превод замества касовия бон като документ за извършено плащане. За поръчкови продукти, продукти с нестандартни размери или продукти с избор на дамаска се изисква 50% от сумата да се заплати предварително по банков път. Изпълнението на поръчката се стартира, след получаване на авансовото плащане.


СРОКОВЕ ЗА ДОСТАВКА


Продуктите, които в момента на поръчката са в наличност, се доставят в срок от 2 до 5 РАБОТНИ дни от датата на постъпване на поръчката. Доставките за по-малките населени места се извършват, съгласно графика на куриерската фирма. Ако продуктът в момента не е в наличност, клиентът ще бъде уведомен за срока на доставката при потвърждаване на поръчката по телефона от страна на еМатрак. Ако поръчаният от клиента продукт не може да бъде доставен, еМатрак ще се свърже лично с клиента, като използва данните за контакт, посочени в поръчката. В случай, че поръчката е направена в почивен или празничен ден, срокът за доставка започва да тече от първия работен ден, следващ деня, в който е направена поръчката. Клиентът, при потвърждаване на поръчката от страна на еМатрак, бива уведомяван относно наличността на поръчаната от него стока и срока, за който може да бъде доставена. Стоката се доставя подходящо опакована съобразно вида й и транспорта за доставка.


ПРЕДАВАНЕ НА СТОКАТА


Стоката се предава на клиента или на трето лице, което приема и потвърждава получаването на същата от името на клиента. При предаване на стоката клиентът или третото лице подписва придружаващите я документи. В случай, че клиентът не бъде намерен в срока за доставка на посочения от него адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване на стоката в този срок, еМатрак се освобождава от задължението си да достави заявената за закупуване стока. Клиентът може да потвърди желанието си да получи стоката и след изтичане на срока за доставка, в който не е бил намерен на адреса, като поема и всички допълнителни разходи по доставката. В този случай започва да тече съответно нов срок за доставка от момента на потвърждението по предходното изречение. При получаване на пратката, клиентът следва да провери съдържанието на пакета за съответствие на изпратената стока с подадената заявка. При констатирани нарушения във външния вид на стоката, клиентът следва да се обърне към куриера, който е длъжен да състави протокол за увреждане на пратката. В случаите, в които не се състави протокол за увреждане на пратката, клиентът няма право да предявява каквито и да е претенции към еМатрак. Клиентът сам носи отговорност за приемане на повредена стока, като повредена стока без съставен протокол не подлежи на рекламация.


ВЪЗМОЖНИ ПРИЧИНИ ЗА ВЪЗПРЕПЯТСТВАНЕ НА ПОРЪЧКАТА


Изпълнението на поръчката може да бъде възпрепятствано поради някоя от следните причини:

  1. Една или всички от поръчаните стоки не са в наличност. В този случай ще бъде установен контакт с клиента в най-кратък срок. Онлайн магазинът работи както със свой склад, така и със складовете на партньори. Тъй като наличностите в складовете на нашите партньори се променят непрекъснато, е възможно разминаване в информацията за наличност, намираща се на страницата ни. Клиентът се съгласява, че е възможно артикулът да не е наличен, въпреки че, статусът на продукта е "Наличен". Онлайн магазинът се задължава да предостави актуална информация за наличността на продукта при потвърждаване на поръчката или при директно запитване от клиент.
  2. Не е извършено плащане или забавяне на плащането от страна на клиента. В тези случаи поръчката няма да бъде изпълнена, докато не се осъществи плащането. Изключение прави случаят, в който е избран начин на плащане при доставка (с наложен платеж).
  3. Клиентът е посочил грешен или непълен адрес за доставка и/ или не е посочил представител, който да получи поръчката. В този случай еМатрак се опитва да се свърже с клиента на посочения телефон или e-mail (ако са посочени такива и са верни) и уточнява условията, при които ще бъде потвърдена и извършена поръчката.
  4. Липса на телефон за контакт с клиента. Поръчката няма да бъде задвижена, поради невъзможност за потвърждаването й.


При възникване на проблеми с доставката по вина на магазина, всички допълнителни разходи са за сметка на магазина. Във всички останали случаи последващо изпращане на пратката ще бъде за сметка на клиента.


ОТКАЗ ИЛИ РЕКЛАМАЦИЯ НА ПРОДУКТ


Потребителят има право, съгласно чл.55, ал.1 от Закона за защита на потребителите да замени или да се откаже от получената стока в срок от 14 дни от дата на получаване на стоката. В този случай заплатените суми от потребителя ще му бъдат възстановени чрез банков превод, не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото да се откаже от стоката, съгласно чл.55, ал.6 от Закона за защита на потребителите. За целта Купувачът трябва да изпрати следните данни на имейл: info@ematrak.bg:


  1. Номер на поръчка
  2. Имена на клиент
  3. Адрес и телефон за връзка
  4. Сканирано копие от получените придружаващи документи / стокова разписка с прикрепена разписка за пощенски паричен превод/.
  5. Валидна банкова сметка IBAN и трите имена на титуляря на сметката.


Необходимо е да се спазят следните условия:

  1. Запазен добър търговски вид (стоката e без следи от употреба).
  2. Не са налице повреди, причинени от неправилна употреба или такива, нанесени от избрания от Вас доставчик, използван за връщането на продукта.
  3. Запазена оригинална опаковка, консумативи и аксесоари, в случай, че е имало включени подаръчни такива.
  4. Върнатият продукт трябва да бъде придружен с оригиналните документи и прикрепена разписка за пощенски паричен превод.
  5. Матраци, които са доставени на клиента, навити на руло, не подлежат на връщане или замяна, в случай че са разопаковани и са заели нормалния си плосък вид.
  6. Транспортните разходи за връщане на стока са изцяло за сметка на купувача. При замяна на стока транспортните разходи са за сметка на купувача и в двете посоки. При връщане без замяна, клиента следва да възстанови сумата за транспортните разходи и разходите по наложения платеж, с които е получил стоката, в случаите, в които същата е била за сметка на доставчика.
  7. Продуктите следва да бъдат върнати лично или посредством куриерска фирма, избрана от клиента, без наложен платеж с добавена опция за преглед и тест с цел установяване целостта и състоянието на продукта.
  8. Не подлежат на връщане поръчкови продукти, изработени по размери и цветове, зададени от клиента и размери , които не присъстват в графата от каталога на модела /нестандартни размери/.
  9. Продуктите се приемат само при условие, че са спазени всички от посочените по-горе изисквания.
  10. Заплатените суми се възстановяват в рамките на 7 работни дни след приемане на пратка по спазени всички условия за връщане.


Стоки, за които клиентът няма право на отказ и замяна:

  1. Продукти, които не се произвеждат серийно, не се поддържат в наличност, а се изработват индивидуално и специално за Клиента;
  2. Матраци, легла и рамки в нестандартни размери. За стандартни размери се считат: 72/190, 82/190, 90/190, 90/200, 114/190, 114/200, 120/190, 120/200, 140/190, 140/200, 144/190, 144/200, 160/200, 164/190, 180/200. Всеки размер, различен от посочения, не подлежи на връщане.


При спазени всички условия, срокът за разглеждане на искането за връщане е 7 работни дни!


* Уважаеми клиенти, моля проверете коректността на поръчаните от вас размери. В случай на сгрешен размер, транспортните разходи по връщането на продукта са за ваша сметка.


РАЗРЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ


При възникване на спор клиентът / потребителят може да отнесе спора за разглеждане директно към търговеца Ематрак ООД, чрез негов сътрудник на посочените в настоящите Общи условия телефони, e-mail, форма за обратна връзка и адрес за кореспонденция. В случай на непостигане на съгласие между страните и нерешаване на спора по този начин, спорът може да се отнесе за разрешаване от компетентния орган за алтернативно разрешаване на спорове /АРС/, като в този случай търговецът предоставя на потребителя на хартиен или друг траен носител информация относно адреса на интернет страницата на съответните органи за АРС, като посочва дали ще ги използва. На основание чл. 181н, ал. 1 и ал. 2 от ЗЗП и одобрен от министъра на икономиката Списък на органите за алтернативно разрешаване на потребителски спорове, органът за алтернативно разрешаване на спора, в чийто обхват на дейност попада настоящият магазин за електронна търговия и към който е поет ангажимент за участие от търговеца е Обща Помирителна комисия към Комисията за защита на потребителите с адрес: гр. София 1000, пл. „Славейков“ № 4А, тел. 02/9330 517. За онлайн решаване на спорове може да използвате електронната платформа на ЕС за онлайн решаване на спорове /платформа за ОРС/, която предлага на потребителите и търговците в рамките на ЕС възможността да постигнат извънсъдебно уреждане на споровете, произтичащи от онлайн покупки. Тази платформа за еднократно въвеждане на жалби е лесен и интерактивен уеб сайт, който е безплатен и достъпен на всички официални езици на ЕС. Използвайки платформата за ОРС, потребителят и търговецът могат да намерят съответния орган за решаване на спора, към който да отнесат спора и който да намери решение на жалбата им. Платформата за ОРС е достъпна тук: http://ec.europa.eu/odr.


ГАРАНЦИЯ НА СТОКАТА


Всички стоки, предлагани в еМатрак, са предоставени от официални представители и вносители. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване.


Всички цени на продуктите в онлайн магазина са с включено ДДС.